Zgłaszanie możliwych naruszeń w Specjalnej Strefie Ekonomicznej „Starachowice” S.A.
Specjalna Strefa Ekonomiczna „Starachowice” S.A. przywiązuje szczególną wagę do realizacji swoich celów i działań w oparciu o najwyższe standardy etyczne oraz w drodze prowadzenia działalności w sposób jawny, przejrzysty oraz zgodny z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi. Wszystkim Pracownikom i Partnerom Biznesowym umożliwiamy niezwłoczne powiadomienie SSE „Starachowice” S.A. o incydentach, zaniechaniach lub ich podejrzeniach dotyczących występowania możliwych naruszeń.
Dołożymy wszelkich starań, aby rozpatrzyć i ustosunkować się do każdego Zgłoszenia.
Przez Naruszenie rozumiemy:
nieetyczne zachowanie lub zaniechanie, do którego doszło w kontekście związanym z pracą lub współpracą z SSE „Starachowice” S.A., w tym w szczególności naruszenie obowiązujących przepisów prawa, naruszenie lub omijanie postanowień regulacji wewnętrznych obowiązujących w Spółce, konflikty interesów. Przez naruszenie prawa rozumie się działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:
- zamówień publicznych;
- usług, produktów i rynków finansowych;
- zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
- bezpieczeństwa transportu;
- ochrony środowiska;
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
- bezpieczeństwa żywności i pasz;
- zdrowia i dobrostanu zwierząt;
- zdrowia publicznego;
- ochrony konsumentów;
- ochrony prywatności i danych osobowych;
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
- interesów finansowych Unii Europejskiej;
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.
Zgłoszenia naruszenia można dokonywać poprzez przesłanie stosownej wiadomości na skrzynkę e-mail pod adresem:
naruszenia@sse.com.pl
Zgłoszenie w szczególności powinno zawierać:
- dane osobowe zgłaszającego: imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy, datę dokonania zgłoszenia;
- dane osobowe osoby/osób, której zgłoszenie dotyczy;
- opis przedmiotu naruszenia, wskazanie nieprawidłowości oraz ich daty;
- wskazanie jakich regulacji wewnętrznych, przepisów prawa lub standardów zgłoszenie dotyczy;
- wskazanie okoliczności powzięcia informacji o naruszeniu;
- wskazanie osób mających związek ze sprawą lub ewentualnych świadków;
- wskazanie osób, z którymi osoba dokonująca zgłoszenia kontaktowała się w danej sprawie;
- inne okoliczności istotne dla sprawy
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
Zgłoszenie przekazane bezpośrednio do Spółki dotyczące członka rady nadzorczej tej Spółki, zostaje przekazane do rozpatrzenia ARP S.A., a informacje o wyniku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego trafiają do komórki organizacyjnej ARP S.A. odpowiadającej za nadzór właścicielski nad Spółką